Necropoli by Boris Pahor

By Boris Pahor

Show description

Read Online or Download Necropoli PDF

Best gay & lesbian books

'Los invisibles': a history of male homosexuality in Spain, 1850-1939

Gender studies of Spain has up to now targeted virtually completely on girls, leaving the social and political background of male homosexuality nearly untouched. 'Los Invisibles' fills this major hole within the examine of Spanish tradition by means of studying the consequences of clinical and criminal law on male homosexuals.

Bewitching Women, Pious Men: Gender and Body Politics in Southeast Asia

This notable array of essays considers the contingent and transferring meanings of gender and the physique in modern Southeast Asia. through interpreting femininity and masculinity as fluid methods instead of social or organic givens, the authors offer new methods of figuring out how gender intersects with neighborhood, nationwide, and transnational varieties of wisdom and gear.

Banning Queer Blood: Rhetorics of Citizenship, Contagion, and Resistance

In Banning Queer Blood, Jeffrey Bennett frames blood donation as a functionality of civic identification heavily associated with the that means of citizenship. even though, with the arrival of AIDS got here the suggestion of blood donation as a probably harmful strategy. Bennett argues that the nutrition and Drug management, by means of making use of photos that particularly depict homosexual males as contagious, has labeled homosexual males as a risk to the country.

Extra info for Necropoli

Sample text

Sarò strambo ma mi pare che i visitatori, mentre tornano alle loro automobili, mi osservino come se di colpo fosse riapparsa sulle mie spalle la giubba a strisce e io stessi camminando sulla ghiaia con gli zoccoli. Si tratta certo di un’idea bislacca: però è vero che a volte, in momenti particolari, si è capaci di emettere un fluido invisibile ma potente, che gli altri percepiscono come la vicinanza di un’atmosfera insolita, eccezionale, e ne vengono colpiti come un’imbarcazione da un’onda anomala.

Dannazione a tal punto avvinghiata alle nostre esistenze che ci vagavamo dentro come sonnambuli; e nello stesso modo in cui non si deve risvegliare un sonnambulo quando è lì lì per precipitare nel vuoto, così, nei rari momenti in cui coglievamo in noi la vibrazione di un’immagine del mondo dei vivi, ci ritraevamo in fretta da quella tentazione, prima di rischiare di perdere l’equilibrio. Perciò, una settimana dopo la visita di Jean, mentre mi trovavo in mezzo alla calca che ondeggiava amorfa in quella cassa chiusa che era la nostra baracca, non feci caso al capoblocco che scandiva un lungo numero in tedesco.

A ogni parola avrei timore di incappare in una nota stonata, perché della morte e dell’amore si può parlare soltanto con se stessi o con la persona amata, con la quale formiamo una cosa sola. Né la morte né l’amore tollerano la presenza di estranei. E quando il guardiano parla, nel suo ruolo di guida, a una comitiva che lo ascolta in silenzio, in verità sta parlando ad alta voce con i propri ricordi; il suo monologo è soltanto uno sfogo di immagini interiori, e non è che, dopo queste ripetute confessioni, si senta più soddisfatto o più calmo.

Download PDF sample

Rated 4.96 of 5 – based on 36 votes